Sewa “Ford Mustang” Sebab Nak Hargai Jasa Isteri, Tak Sangka Ini Yang Dia Dapat Lepas Tu

Kuala Lumpur: Selepas tujuh bulan terplsah, seorang isteri dikejutkan suaminya dengan dibawa keluar makan malam menaiki Ford Mustang.

Shahruddin Haeal Helmy Mohd Noh, 34, menyewa kereta itu khas untuk membawa isterinya Norhariyanti Abu Bakar, 38, dua hari lalu.

Shahruddin yang bekerja di syarikat pengeluaran air minuman di Singapura tidak dapat pulang ke rumahnya di Johor Bharu, Johor berikutan penutvpan sempadan sejak tujuh bulan lalu.

Dia yang kembali ke Malaysia pada 3 Oktober sebelum menjalani kuarantln kendiri dan pulang ke rumah keluarganya di Johor Bahru pada 6 Oktober lalu selepas disahkan negatlf C0vid 19.

Sebelum itu, dia membuat kejvtan kepada keluarganya apabila pulang tanpa memaklumkan kepada mereka.

Video pertemuan itu dik0ngsikan sendiri Shahruddin di akaun Facebook (FBb) miliknya, 6 Oktober lalu.

Videonya itu mendapat perhatian netizen dan meraaih hingga 61,000 tontonan.

“Saya bawa isteri makan malam dengan menaiki Ford Mustang yang disewa khas dua hari lalu sebagai tanda hadiah terima kasih menguruskan anak-anak ketika saya tlada.

“Sepatutnya sewa satu hari kereta berkenaan RM2,000, tetapi saya hanya mampu sewa separuh hari kerana tidak cukup bajet tetapi tidak sangka pula dapat percuma.

“Pemilik kereta beritahu dia tersentvh dan terharv dengan kisah yang saya kongsikan di FB dan ingin menaja penuh kenderaan itu,” katanya ketika dihubungi di sini, hari ini.

Antara Perkongsian Beliau

Menurut Shahruddin, dia merahslakan kepulangannya ke kampung halaman disebabkan mahu memberi kejvtan kepada ahli keluarganya.

“Ibu saya tergmam dan tidak putvs-pvtus mengucapkan syukur kerana sudah pulang memandangkan kali pertama saya berjauhan dengan keluarga.

“Jika diikutkan rutin harian kerja, saya berulang-alik dari rumah ke tempat kerja namun disebabkan penutvpan sempadan saya terpaksa menyewa katil bernilai 400 d0lar Singapura (1,221) sebulan.

“Mujur saya tidak dibuang kerja waktu itu kalau tidak mungkin senaslb dengan gelndangan di sana yang dibvang kerja tetapi tidak dapat pulang ke Malaysia,” katanya.

Lebih mengharvkan, Shahruddin berkata, panggilan video sajalah yang menjadi pengubat rindv kepada keluarganya ketika dia berada di perantavan.

“Saya juga terpaksa menlnggalkan anak lelaki pertama saya yang baru saja bervsia tiga bulan ketika itu.

“Kedua-dua anak saya seakan tidak mengenali saya kerana mereka masih kecil sewaktu saya menlnggalkan rumah,” katanya.

Shahruddin berkata, dia bersyvkur permohonan cutinya untuk pulang ke tanah air mendapat kebenaran syarikat walaupun terpaksa menanggvng kos yang tlnggi.

“Saya mengambil cuti selama tiga minggu dan akan kembali semula ke Singapura selepas ini.

“Semua kos termasuk ujlan sarlngan C0vid 19 dan hotel untuk kuarantln selepas balik semula ke Singapura memakan belanja hampir 1,236 d0lar Singapura (3,775.23),” katanya.

Shahruddin berkata, dia akan memanfaatkan cutinya bersama seluruh ahli keluarganya sebelum pulang bertugas di republik itu.

Komen Orang Ramai

Terbaik..sekurang2nya dia nyatakan yg sebenarnya sewa kreta tu tak lah menunjuk sangat ini untuk elakkn netizeen fikir yg bukan2…apa2 pun atas kejujuran dia ni semoga kehidupannya sekeluarga diberkati dan tak mvstahil dia akan berjaya memiliki kenderaan tersebut …tahniah kerana anda telah ambil berat membahagiakn isteri.

Membahagiakan isteri.. Allah kan gandakan lagi rezeki dalm rumah tangga.. Rezeki ni mcm2.. Rezeki anak.. Kebendaan.. Kebahagiaan.. Tak lvak duit bahagiakan isteri sndri.. Kdg bukan isteri minta.. Tp Allah yg menggerakkan hati seorang suami itu untuk menghargai isterinya.. Alhamdulillah… Smoga kekal hgga ke hjung nywa…aamiin.

Bahagia cara masing2 gais.. xpe bro.. takesah buat ape2 pun janji dh ada usaha utk bahagia kan isteri.. yer, mmg pnat isteri sorg2 uruskan anak2.. tak salah seprise kan dia.. gud job bro.

Sumber : HMetro/FBEddieDienna/OM

Be the first to comment on "Sewa “Ford Mustang” Sebab Nak Hargai Jasa Isteri, Tak Sangka Ini Yang Dia Dapat Lepas Tu"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*