Neelofa cetuskan perubahan, salah seorang memang tak sangka, semoga semua tetap pendirian

AmbiI berkat rakan seIebriti berhljrah. Gara-gara Neelofa, beberapa seIebriti wanita tanah air tidak ketinggaIan memuat naik foto dalam medla s0siaI dengan mengenakan purdah.

Antara selebriti wanita tersebut ialah Ifa Raziah, Linda Rafar dan Yatt Hamzah.

Mereka memuat naik f0to memakai purdah bagi menymbut baik perubahan duta Lancome Asia Tenggara tersebut.

Yatt Hamzah

Yatt atau nama sebenarnya, Hayati Hamzah yang memuat naik gambar dirinya mengnakan purdah berwarna putih semaIam menyatakan dia teruja melihat beberapa shabatnya yang sudah mengenakan purdah.

“Lihat para sahabat sekeliling sudah muIakan dulu. Diri jadi teruja. Masya-Allah kuatnya mereka. Jadi inspirasi dan m0tivasi buat diri ini.

“Mohon doakan bonda bernama Haryati Hamzah ini dan semua wanita lain yang sedang berusaha untuk jadi lebih baik diberikan kkuatan dalam perju4ngan ini. Mohon sokongan dan doa semua terutama dari suami,” tulis peIakon yang mula bertudung sekitar tahun 2012.

Ifa Raziah

Sementara itu, bkas peserta Gegar Vaganza musim pertama, Ifa Raziah juga tidak ketinggaIan untuk bergmbar dengan mengenakan purdah.

“Tidak ada daya dan kekuatan kecuali dengan pert0Iongan Allah SWT,” tulisnya dalam satu hantaran Instagram semalam.

Linda Rafar

Tidak cukup dengan itu, bekas ahli kumpuIan Elite, Linda Rafar turut muat naik sekeping gmbar memakai purdah dan berjubah.

Dia juga menjadikan Neelofa sebagai inspirasi kepada dirinya untuk terus menjadi seorang hmba Allah yang bertaqwa.

“Linda masih terkjut dengan hidayah yang Allah berikan kepada Neelofa. Dalam msyarakat slbuk mengejar duniawi, dia terus istiqamah ke jaIan Allah dan menjadi contoh yang baik kepada semua.

“Saya sayangkan awak Neelofa. Doakan Linda juga kekal beriman dan terus f0kus ke jalan yang diredhai Allah SWT,” katanya.

Untuk rekod, sebelum Neelofa, Fynn Jamal, Ardell Aryana, Natasha Hudson antara seIebriti tanah air yang telah mengenakan purdah.

Bagaimanapun, pada tahun lalu, Natasha dilihat tidak lagi mengenakan purdah kerana diktakan telah mendapat izin suami untuk berbuat demikian. Begitu juga dengan Ardell Aryana.

Akhirnya Neelofa Buka Mulut Jawab Persoalan Soal Pakai Purdah,Tak Sangka Ini Kenyataan Neelofa

Penampilan hos dan usahawan, Neelofa yang tampil mengenakan niqab hari ini sebagaimana yang dikongsi ramai nyata mencuri perhatian ramai pihak.

Malah, perkongsian sepotong video pendek menerusi Instagram ibunya, Datin Noor Kartini Noor Mohamed yang mendakap serta mencium anaknya itu seolah-olah memberi bayangan ramai bahawa figura asal Kelantan itu sudah pun sopan mengenakan niqab.

Bagaimanapun, Neelofa menerusi satu kenyataan hari ini meminta ramai mendoakan dirinya agar sentiasa istiqamah dalam menjadi insan yang lebih baik.

“Doakan saya, insan yang penuh dengan kehilafan ini agar sentiasa istiqamah dalam memperbaiki diri dan ampuh melalui datangnya hari.

“Kirimkan juga doa buat perjalanan baharu saya nanti agar sentiasa dalam rahmat dan reda Illahi.

“Insya-Allah, semoga kita sentiasa dilindungi Allah dan selalu berada dalam rahmat dan ehsanNya,” kata Neelofa.

Terdahulu, perkongian dua keping fotonya yang mengenakan purdah atau niqab di Instagram turut mendapat reaksi positif dari peminat dan rakan selebriti.

Rata-rata mendoakan yang terbaik atas apa sahaja niat murni yang dilakukannya.

MashaAllah, mashaAllah Ya Allah aku…” – Neelofa Di Dak4p & Di Kucvp Ibu Nya, Penampilan Terkini Neelofa Disambut Baik Seluruh Ahli Keluarga

bu kepada hos dan ahli perniagaan berjaya, Noor Neelofa iaitu Datin Noor Kartini Noor Mohamed ada memuat naik sepotonh video pendek yang nyata mencuri perhatian wargamaya, hari ini.

Video yang berdurasi kurang 20 saat itu merakamkan dirinya yang mendakap dan mengucup Neelofa yang dilihat tampil mengenakan niqab dan tudung serba putih.

“MashaAllah, mashaAllah Ya Allah aku tiada ungkapan untuk ku ucapkan syukur dgn karuniamu mengamanatkanku bidadari yang terindah untuk ku, yang bnyk mengajarku, yang menjadi inspirasiku.

“Ya Allah syukur atas hidayah untuknya yg kau kurnia kan dan ku mohon kurniakan hidayah yg terbaik untuk ku , seluruh keluarga ku dan seluruh umat manusia.. amiiin.

“Love you bidadariku @neelofa #anakluarbiasa,” tulisnya.

Meninjau ke ruangan komen, rata-ratanya turut menyambut baik terhadap kapsyen yang dinukilkan Kartini selain mendoakan yang terbaik buat Neelofa sekeluarga.

Moment sama turut dikongsikan Neelofa menerusi Insta Stories di Instagram.

Video tersebut sehingga kini sudah pun ditonton lebih 50,000 kali.

“Tidak, tiada apa-apa.” – Neelofa

Itu jawapan ringkas pengacara dan pelakon popular, Neelofa yang akhirnya menafikan desas desus hubungannya dengan pendakwah, Haris Ismail yang sebelum ini mencetuskan teka teki dalam kalangan peminat.

Neelofa, 31, berkata hubungannya dengan Haris atau lebih dikenali sebagai PU Riz hanya sekadar kawan dan pendakwah itu memang rapat dengan keluarga serta rakan-rakannya.

“Kami memang sudah kenal sejak tiga tahun lalu. Dia juga rapat dengan adik beradik dan sepupu saya kerana banyak mengadakan kelas agama dan mengaji bersama. Hubungan itu lebih dari sekadar bekerja sama.

“Sebab itu dia hadir ke majlis perkahwinan itu kerana adik saya, Aqief sendiri yang mengundangnya.

“Jadi kalau tanya saya, jawapannya tidak. Jangan risau, sekiranyasudah bertemu jodoh, saya akan bagitahu, “ jelasnya.

Neelofa ditemui ketika majlis pelancaran butik terbaharu Naelofar di salah sebuah pusat beli belah terkemuka, One Utama di sini hari ini.

Dalam pada itu, Neelofa juga tidak mahu isu baju sedondon yang berlaku digembar-gemburkan. Malah, dia juga tidak mahu bercakap lebih lanjut soal peribadi.

“Ada beberapa perkara yang tidak perlu saya beri justikasi atau kongsi. Boleh bawa kemudaratan. Saya mohon semua hormat dengan pendirian saya,” katanya.

sumber: Utusan

Be the first to comment on "Neelofa cetuskan perubahan, salah seorang memang tak sangka, semoga semua tetap pendirian"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*