Tular tagline “lain janda, lain rasa” sekali tuan badan mula bersuara

Menjual barang makanan merupakan salah satu cabang perniagaan yang dikatakan paling mvdah untuk dimulakan.

Ini kerana modal untuk memulakannya agak kecil dan kita sering disvapkan dengan pernyataan “semua manusia perlu makan”.

Secara langsvng, pernyataan ini membuatkan orang berfikir yang bidang ini mempunyai pr0spek pelanggan yang ramai dan membawa kevntungan dalam masa yang pantas.

Untuk makanan yang mudah dibuat seperti nasi lemak, nasi ayam dan sewaktu dengannya, harga jualannya tidak boleh dinaikkan sesvka hati dan ianya tertakluk kepada harga pr0duk yang sama di kawasan sekeliling.

Lagipun, gerai nasi lemak tepi jalan biasanya lebih berkonsepkan beli bvngkus. Orang singgah beli nasi lemak dan bawa balik makan kat rumah atau bawa makan ke tempat kerja.

Senang cakap, tiada perniagaan yang senang buat duit. Semuanya memerlukan usaha dan k0mitmen yang berterusan sekiranya mahu berjaya.

Seperti yang tular hari ini di sosial media mengenai warung yang menggunakan tagline nasi lemak janda seperti gambar di bawah.

Bermacam komen yang diberi mengenai tagline warung tersebut oleh netizenn dan secara tak langsung pemilik beri respon ini pada orang ramai.

Kalau nak bagi komen yang bvruk² sis okey je…Kalau hatl tu hltam K0tor.. semua tu selalunya berfikiran pun K0tor je jadinya… Cuba niat tu baik Dan prasangka baik,jadinya baik la kan… Tq atas Vlral² ini semua… Semoga Tuhan memaafkan kepada orang² yang prasangka bvruk tu… Saya maaf kan. Terima kasih.

Ada yang boleh Terima Dan Ada yang Tak Boleh Terima.. Meh sini sis nak share…Tak apa… Sis okey je.. Apa² pun Terima kasih atas Nasihat you All… Moga Murah Rezeki buat Kalian semua.. Amin.

Komen Dari Netizenn

Ramai nya ustaz n ustazah facebook. Islam ni Indah. Dakwah perlu ada slasah. Kalau orang salah bertegvr dgn cara elok.

Seorang pendkwah harus tenang dalam menyampaikan. Bukan ikut em0si… Dari kamu nk kcam saudara kita farah ain atas sikit je kekhllafan dia, baik pegi dkwah bape banyak lagi kt luar sana yg terang2 jval diri. Fara ain ni dia meniaga cari rezeki Halal. Patut sokong, silap sikit2 tu tegvr cara elok. Kalau kcam mcm ni, lagi lah membvatkan seseorang yg nk melakukan kebaikan jadi lagi javh dgn Tuhan.

Senang je sis nak tau apa yg kita buat ni Rasulullah suka ke tak..andaikata Rasulullah tau apa yg kita buat, Rasulullah gembira tak? Boleh jawab sendiri..jujur dari hati org tak perlu tahu sbb akhirnya nnt semua yg kita buat walau sekecll zarrah ada blsannya..sy rasa sis seorg yg mnjunjung hadls nabi maknyanya sis sayang dengan Rasulullah dan pastinya sis tahu betapa rasulullah sgt2 sayang pada wanita yg mnjaga alb dan marvahnya tak kisahla title apa sklipun..apa juga yg kita bvat, adab dan akhlak kita kna jaga..barulah Allah redha dan rezeki berkah..skdar pndgan dari saya yg jahll ni…may Allah ease your steps ya.

Sumber onlinemalaya/ejadsohor

 

Be the first to comment on "Tular tagline “lain janda, lain rasa” sekali tuan badan mula bersuara"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*