Pilu dengar kisah gadis dibunuvh rakan, Ebit Lew ziarah keluarga Nur Surya, apa yang jadi semasa Ustas Ebit sampai memang memilukan

Kess pembvnuhan seorang gadis berusia 19 tahun di Terengganu beberapa hari lalu benar-benar mengejutkan seluruh negara.

Lebih memilvkan apabila mngsa, Siti Nur Surya Ismail dibvnuh oleh teman baiknya sendiri di hadapan ibunya.

Bagaimanapun, svspek yang juga berusia 19 tahun telah dlreman selama tujuh hari selepas menyerah diri di Balai Polis Telemong ditemani ibunya untuk memberi keterangan bagi membantu slasatan.

Prihatin dengan nasib yang menimpa keluarga Allahyarham Siti Nur Surya Ismail, pendakwah terkenal Ustaz Ebit Lew bergegas ke Terengganu bagi menziarahi ahli keluarga mangsa pembunuvhan kejam itu.

Dalam perkongsian beliau di Facebook sebentar tadi, dapat dilihat kesedihan di mata bapa mangsa, Ismail Muda yang terus memeluk sebalik beliau tiba di kediaman keluarga terbabit.

Menerusi status terkini dari laman facebook ustaz ebit lew, beliau beritahu telah melawat keluarga arwh dan k0ngsikan sesuatu ketika berada di sana.

Ayah Terus Menangis Peluk

Sayu pilv sangat rasa hati perginya adik Siti Nur Surya. Sampai jer rumah mereka. Ayahnya terus datang peluk saya menangis. Terharv ustaz hadir ke sini. Saya pun tak tahan rasa sedlh. Ya Allah.

“Arwah anak yang baik ustaz”

Lebih memilukan apabila Ismail yang berusia 58 tahun meluahkan rasa tersimpan di hatinya berikutan kehilangan Allahyarham yang disifatkan sangat baik dengan menjaga si ibu yang telah terlantar sakit.

“Saya tak dapat lupa ustaz. Arwah anak baik. Beliau selepas SPM sentiasa jaga maknya yang sakit kanser.“Boleh urus seorang diri dibantu adik perempuannya tingkatan 3. Sanggup korban belajar sebab nak jaga mak dekat rumah,” kata bapanya.

Saya tak dapat lupa ustaz. Air mata asyik mengalir jer cerita tentang arwahh. Arwahh anak baik. Beliau selepas SPM sentiasa jaga maknya yang saklt kans3r. Boleh urus seorang diri dibantu adik perempuannya tingkatan 3.

Sanggup k0rban belajar sebab nak jaga mak dekat rumah. Mandikan dan uruskan mak nya sentiasa. Maknya kenal saya. Katanya selalu tengok saya walau dalam keadaan tak slhat.

Beratnya ujian mereka. Tadi berk0ngsi kisah Nabi Yakob as kehilangan Nabi Yusuf as. Kisah ujian Nabi saw yang kita cintai. Dapat berdoa bersama semua ahli keluarga. Saya beri sedikit svmbangan. Semoga Allah beri kekuatan buat seluruh ahli keluarga.

Komen Orang Ramai

Siapa la kita utk menghvkumnya doa yang terbaik utk kedua keluarga…Alfatihah utk arwah.

Kita kena cakna masyarakat sekeliling kita.. Walaupun bukan warls.

Yg berlaku sudah berlaku ..apa yg terjadi hanya allah yg tahu.

Sedlh tgk wajah Pak cik,nmpk tng sgt walaupun x mampu nk gambarkn kesedlhan dgn pemergian ank yg sgt tragls,tabah ye Pak cik, semua mendoakn pak cik sekeluarga,saya jg doakn keluarga sahabatnya semoga diberikn kekuatan utk brdepan dgn ujlan yg sgt hebat mcm ni,brtabah la ye,utk kita semua,doakn yg baik2,ucap yg baik2.

Sumber OnlineMalaya

Be the first to comment on "Pilu dengar kisah gadis dibunuvh rakan, Ebit Lew ziarah keluarga Nur Surya, apa yang jadi semasa Ustas Ebit sampai memang memilukan"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*