Ditduh tak jaga suami yang sedang terIantar dan asyik ‘selfie’ di luar, tak sangka ini sebabnya

Kisah tentang wanita ini yang menjaga suami yang terlntar di katil pernah mendapat perhatian rakyat Malaysia sehingga mendapat liputan meluas oleh beberapa akhbar dan majalah terkemuka.

Siti Rohayu Ibrahim, 30, gigih menjaga suaminya Muhamad Ridhwan Mohd Zaki, 27, yang terlntar ak1bat kmIngan jalan raya pada Mei 2017.

Wanita yang mesra dipanggil Umy ini gigih berjuang menjaga dan merangsang daya ingatan suaminya dengan harapan insan kesayangannya kembali pulih.

Hilang sumber pendapatan setelah apa men1mpa suami, dengan segala kudrat yang ada, Umy berusaha mendalami bidang perniagaan demi meraih pendapatan buat keluarga.

Malah, ketika awal kejadian dulu Umy terpaksa menjual kereta kepunyaan suami.

Bermula dengan coretan setiap hari seorang isteri di Facebook mengenai keadaan terkini suaminya yang terlntar, kisah Umy dan suami dibukukan dalam ‘100 Hari Catatan Menggapai Syurga Terindah’.

Sejak itu juga Umy berjaya mengumpul beratus ribu Followers yang dimanfaatkan ibu kepada dua anak itu dalam memulakan perniagaan ‘online’.

Tidak dinafikan, selain mempromosikan produk dan membuat ‘paid review’ di akaun FB, Umy banyak berkongsi gambar selfie beliau.

Adakala Umy keluar rumah bagi bagi tujuan aktiviti perniagaan sambil berkongsi beberapa gambar selfie.

Disebabkan itu, timbul cakap-cakap yang tidak elok dari individu yang kurang menyenangi setiap tndakan dan apa yang dikongsikan Umy.

Malah lebih truk, Umy telah dit0hmah dan ditudvh oleh warganet yang mengatakan beliau asyik melayari laman sosial dan berselfie sehingga mengabaikan suami dirumah.

Umy keluar rumah cari nafkah untuk keluarga

Tampil menafikan perkara itu, Umy telah menjawab tduhan tersebut dengan memberi penjelasan di FB beliau.

” Ada mulut cakap “Hari2 selfie hari-hari post keluar rumah, hari2 main FB, bila tak tahu jaga laki kat rumah”

” Gelak sakan Umy dengar…. Woiii netizen!!! Berapa lama kalian follow kami? Berapa kali korang datang ziarah kami?

” Korang tahu ke perjalanan hidup kami macam mana? Bertahun tahun Umy jaga, sehabis baik… Tak ada cacat cela,

” Segala-galanya umy habiskan untuk dia, Alhamdulillah Umy puas hati sangat2 sekarang, sebab menjaga sehabis baik dan sempurna.

” Mungkin nanti ada yang akan jaga lebih baik dari kami. Kita sama2 tunggu dan lihat dari dulu Umy tak pernah duduk rumah tunggu duit jatuh ke riiba,

” Umy keluar rumah dapat hasil, cari nafkah untuk keluarga ya….

” Tak nantikan umy yang jaga 24 jam, bila berduit… kita mampu, boleh je upah orang yang jaga, Asalkan semuanya sempurna.

” Umy bersyukur Rezeki makin mencurah-curah.. Kami mampu tersenyum tiap hari dan hidup bahagia tanpa gangguan.” akhiri Umy.

Pada 2018, Umy pernah ditemubual pihak HarianMetro dan beliau menceritakan bagaimana rmuk hatinya apabila suami tidak lagi mengenali dirinya selepas hilang ingatan ak1bat kmIngan itu.

Setiap hari Umy tidak pernah jemu merangsang daya ingatan suaminya yang terlantar dengan menunjukkan gambar serta bercerita kenangan mereka sekeluarga.

” Suami saya k0ma hampir enam bulan dan doktor mengesahkan kes macam suami saya ini h4yatnya boleh bertahan antara 10 hingga 15 tahun saja.

Menurutnya, dia juga berikhtiar mengajar suaminya menyebut nama Allah, berzikir dan membaca al-Fatihah, selain beberapa perkataan dan tarikh penting bagi memulihkan ingatan lelaki itu.

” Hari-hari saya tanya siapa nama dia serta saya dan anak-anak dan tarikh perkahwinan kami supaya dia dapat ingat balik.” katanya

Pihak admin berdoa dan berharap suatu hari nanti, dengan izin Allah, suami Siti Rohayu akan kembali pulih seperti biasa. Semoga Umy dan anak-anak terus kuat menghadapi ujian ini.

 

Sumber: FB Siti Rohayu via lawak siot

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau semua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Be the first to comment on "Ditduh tak jaga suami yang sedang terIantar dan asyik ‘selfie’ di luar, tak sangka ini sebabnya"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*