Isteri aku cakap aku rugi ceraikan dia sebab tak akan dapat isteri secantik dia lepas ni, tak sangka ini jadi akhirnya

Saya bernikah dengan seorang wanita cantik yang sangat menjaga penampilan diri, dia berkulit pulih ala – ala korea, jaga badan tip top, orang kata belum ada anak.

Masalah timbul bila dia hanya tahu jaga penampilan sahaja, semua kerja rumah tak buat. Bayangkan baju sampai naik bintik – bintik, balik kerja dia tengah zumba. Sampai satu hari saya ceraikan dia sebabkan peti sejuk yang busuk..

#Foto sekadar hiasan.

Terima kasih admin. Saya seorang suami, saya nak luah apa yang selama ni terbuku dan rasa patut diberitahu pada isteri – isteri di luar sana sebagai kesed4ran. 2 tahun lepas saya ada bernikah dengan sorang wanita cantik yang sangat menjaga penampilan diri, seorang yang berkulit pulih ala – ala korea, jaga badan tip top orang kata belum ada anak.

Masalahnya sini, dia hanya tumpu pada jaga penampilan diri saja, usaha habiskan duit untuk putih, pakaian jenama serta produk komestik semua. Ya saya tak kisah min saya tau dia buat suma tu untuk saya tapi saya str3ss min dia tak jaga makan pakai saya.

Bila saya balik keja penat lapar balik rumah tak masak, kalau ada pun rumah asyik berzumba untuk kuruskan badan. Baju – baju sampai naik bintik tak basuh.

Saya juga bawa semua pergi dobi. Lepas pada tu hari – hari saya tapau ja nasi kat kedai kawan saya bawa balik makan kat rumah, setiap malam pergi dobi.

Jangan kata saya tak nasihat, dah puas saya nasihatkan tapi dia boleh tengking saya dan jadi g4duh. Dia duk rumah pun rasa macam tak ada. Update fb lepak Starbuks la MCD la, buat macam orang bujang.

Saya dambakan isteri yang sentiasa ada di sisi macam ibu saya masakkan dan layankan bapak saya makan.

Kalau dia ada di rumah pun asyik pegang fon tengok live make up. Ya, saya akui, kalau keluar mana – mana orang asyik puji saya bertuah dapat isteri cantik tapi dorang tak tau cantik luarannya sahaja tapi aku yang merasa tekanannya.

Satu hari kami berg4duh besar, kes saya tegur dia cuci peti sejuk sebab dah penuh dengan plastik air dan makanan bungkus sampai busuk peti. Dia marah saya balik, cakap itu bukan keja dia, jadi dia minta orang gaji. Mana saya mampu.

Saya geram sangat, hari tu langsung saya tak pergi kerja sebab saya kemas dapur, isteri? Dia boleh nak keluar ‘me time’ dengan kawan – kawan dia. Dah tu saya dah tak tahan sangat, saya ceraikan dia hari tu juga.

Dia sempat cakap, rugi la saya sebab dah tak dapat isteri secantik dia dah lepas ni. Selepas 4 bulan bercerai, saya dijod0hkan dengan gadis kat kampumg. Orangnya gemuk dan berkulit kulit sawo mat4ng. Memang jauh beza la kurang cantik dari isteri dulu tapi saya bahagia sangat.

Sekarang min sebab isteri saya sentiasa ada dengan saya, bila balik kerja makanan dah siap terhidang, baju dibasuh dan rumah kemas.

Alhamdulillah syukur sangat walaupun yang sekarang ni tak berapa cantik luaran tapi saya amat bahagia.

Hingga bekas isteri cakap saya dib0m0hkan isteri baru ni sebab tu hod0h – hod0h pun saya suka. Tak min, saya sayang isteri saya sekarang sebab dia pandai ambil hati saya, pandai jaga makan pakai saya.

Lagi satu dia tak pernah lupa tuk ingatkan saya waktu solat dan menghadiri kelas mengaji bukan kelas berzumba. Syukur ya Allah.

Komen Warganet :

Anoor Bilmas : Allah itu Maha Adil, diberi apa yg kita tidak sukai tapi terkandung banyak hikmah di sebalik pemberianNya itu. Jika kita sedang bahagia dengan apa yang telah Allah berikan pada kita sekarang ini, bersyukur lah.

Rose Adam : Terbaik TT, inilah yang kita mahu dalam perkahwinan. Kecantikan nih barang tak kekal lama dan wanita cantik yang spesis macam bekas isteri tt tu berIambak wei.

Aku ulang berIambak dalam dunia akhir zaman nih. Nak cari sebgaimana isteri tt sekarang nih, memang susah sebabnya ramai ibu – ibu yang gagal didik anak – anak perempuannya jadi macam isteri tt sekarang nih. Ramai ibu bapa yang didik anak – anak tak kira lelaki atau perempuan, kena pandai dalam pelajaran dan jaga penanpilan diri tapi bab ilmu rumahtangga, gagal. Itu yang timbul macam – macam masalah tu. Banyak kes macam ni dekat mahkamah sekarang. Kepada kaum lelaki yang baik, bertabahlah.

Rezza Ichlass : Alhamdullillah bro, ko buat keputvsan yang tepat. Zaman sekarang banyak yang muka cantik, kulit cantik, body cantik, jalan ngalahkan super model tersohor tapi sayang r0hani tak cantik, ke laut bro.

Biarlah isteri yang baru kurang dari segi penampilan tapi berakhlak mulia, pandai jaga makan minum. Sekarang ko balik rumah pun hati senang kan. Jadi semoga kekal ke Jannah bro.

Maz Nie : Tak cantik tak apa, asalkan rajin jaga makan pakai suami. Kalau cantik dan rajin jaga makan suami, itu kira pakej la tu. Apa – apa pon semua ada kelebihan dan kekurangan masing – masing.

Bagi laki yang masih bujang di luar sana pilih lah wanita yang boleh dibuat bini, rajin jaga rumah dan rajin jaga suami. Bukan hanya lihat kecantikan pada penampilan saja. Ok bai

Anieh Fadil : Hakik4tnya orang cantik memang akan jaga penampilan diri je. Kalau masak kang hitam la kulitnya. Kalau buat kerja rumah ni penat la, nanti berpeluh – peluh plak.

Tak suka la peluh ni nanti mekap cair, tangan kasar. Sebab tu sebelum kahwin harus kenal hati budi masing – masing, sama – sama tegur menegur, baru utuh rumahtangga…

Sumber mehbaca

Be the first to comment on "Isteri aku cakap aku rugi ceraikan dia sebab tak akan dapat isteri secantik dia lepas ni, tak sangka ini jadi akhirnya"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*