Gara-gara ‘hilangkan’ Hidayah dari foto keluarga, ini pulak jadi dekat Ali Puteh

” Rindu saat ni…mak masih di hspital sekarang ni dan masih belum sedar dari tidur…doakan semoga mak sembuh ye,”

Demikian perkongsian pelakon dan pelawak Ali Puteh, 31, yang meluahkan rasa rindu terhadap dua insan tersayangnya iaitu ibu, Sabariah Arshad dan abangnya, Allahyarham Abam Bocey.

Ali atau nama sebenarnya Syed Ali Mubarak Syed Mohd Ridzuan menerusi perkongsian di Instagram memaklumkan sudah lima hari dia tidak bertemu ibunya yang kini dirawat di hospital.

” Rindu saat ni, mak masih di hospital sekarang dan masih belum sedar dari tidur. Doakan semoga mak sembuh. Tak ada apa yang mampu, selain doa untuk mak kembali pulih.

” Lima hari dah mak di hospital dan kami belum dibenarkan melawat mak. Hampir 11 bulan dah abang pergi. Tengok gambar ini, terasa macam baru semalam kami semua bersama,” tulisnya.

Allahyarham Abam atau nama sebenarnya Syed Umar Mokhtar Syed Ahmad Ridzuan, 32, meninggal dunia pada 10 Februari lalu di kedimannya di Gombak, Selangor.

Menurut Ali lagi, begitu kuat ujian Allah SWT buat dia dan keluarga. Ujarnya, dia tetap percaya Allah uji tanda sayang dan terus istiqomah kepada-Nya.

” Kuat ujian Allah pada kami. Tapi, saya percaya Allah uji tanda sayang. Semoga ada sinar buat keluarga kecil kami ini. Doakan ye,” katanya.

Terdahulu, Ali juga membuat perkongsian di Instagram memaklumkan ibunya, Sabariah, 63, dikejarkan ke bahagian kecmasan Hopital Selayang disebabkan s3rangan as-ma sejak Khamis lalu.

Ali berkata ibunya masih ‘ditidurkan’ kerana perlu berehat berikutan mengalami as-ma yang ter-uk dan menggunakan alat bantuan pern4fasan.

Netizen dakwa Ali Puteh ‘crop’ gambar Hidayah

Sementara itu, menerusi perkongsian tersebut, Ali yang memuatnaik gambar dia bersama isteri, ibunya dan Allahryarham Abam, segelintir net1zen telah mempersoalkan gmbar tersebut.

Berdasarlan laporan Cari Forum, Ali difahamkan telah meng’crop’ gambar asal tersebut yang sepatutnya ada Hidayah bersama.

Ia terbukti apabila foto asal yang jelas kelihatan wajah Hidayah terpapar di sebelah arwh Abam Bocey.

Susulan dari itu, ada beberapa netizen yang menulis komen berkenaan perkara itu.

Ali ‘bertek4k dengan netizen

Namun sesetengah komen dijawab semula Ali dan timbul ‘perdeb4tan’ yang tidak dijangka antara Ali dengan individu terbabit.

” Saje mengundang.. macam la takde gambar ampa 1 family yang lain.. kebudak-budakan la,” tulis Eyka.

Namun komen itu menimbulkan rasa kurang senang Ali apabila dia memberi respon mngejutkan pengikut-pengikutnya.

” Pegi pikir anak tu dah lah..kang kebulur tak mkn plak dri menyibuk hal org…bod#h.

” B#ngang kau ni menyibuk hal org…kalau aku jadi laki kau sekarang aku cer4i orang bod#h macam kau ni… keje menyibuk hal org…” balas Ali.

” Cakap baik pon bukan elok kan..meh cakap kasar…kau jela boleh cakap kasar aku tak boleh??” balas Ali lagi.

Disebabkan komen balas Ali itu, beberapa warganet lain menasihati Ali supaya bersabar dan tidak memberi reaksi terhadap warganet.

Namun ada juga warganet membalas semula dan sengaja menimbulkan prov0kasi.

Susulan itu, Ali meminta individu terbabit agar tidak sewenang-wenangnya mengec4m beliau sekiranya tidak mahu dikec4m balik.

Dalam pada itu, menerusi perkongsian sama, beberapa rakan artis mendoakan ibu Ali agar segera sembuh.

 

Sumber: limau ais

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantausemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Be the first to comment on "Gara-gara ‘hilangkan’ Hidayah dari foto keluarga, ini pulak jadi dekat Ali Puteh"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*