Lepas Ibu dik3cam tervk kes Daging Harimau, Sekali Ameera Kongsi Foto Mama Ketika Muda. Ini reaksi netizen

Sebelum ini Ibu kepada pengacara terkenal, Neelofa Mohd Noor, Datin Noor Kartini Noor Mohamed mengambil keputusan untuk memb4talkan permohonan cap dagang bagi jenama ‘Harim4u Men4ngis’.

Pemilik syarikat Noor Khan Enterprise itu berkata, permohonan itu akan dib4talkan dalam masa terdekat.

“Saya ingin memohon maaf kepada semua dan saya mengambil keputusan untuk tidak mendaftarkan produk tersebut,” katanya dalam sidang akhbar secara maya pada Khamis.

Beliau juga memohon ma4f di atas kekhil4fan yang telah berlaku sehingga mencet-uskan kem4rahan orang ramai.

“Tujuan asal saya memohon ‘trademark’ ini adalah hanya untuk melindungi jenama perniagaan saya dan juga ejen jualan kami daripada mas4lah produk tiruan,” katanya.

Tambah Noor Kartini, beliau tiada niat untuk menutup pintu rezeki sesiapa.

“Saya percaya rezeki kita masing-masing datangnya daripada ALLAH SWT. Diharap dengan penjelasan ini isu ini selesai dan tidak berpanjangan,” katanya.

“Harim4u Pun Men4ngis Tengok Ni” – Ameera

Bintang media sosial, Ameera Khan ada memuat naik beberapa perkongsian pendek menerusi Insta Story di Instagram miliknya, pada Selasa.

Menariknya, adik kepada usahawan dan hos terkenal, Neelofa ini berkongsi beberapa foto ibunya, Datin Noor Kartini Noor Mohamed sewaktu muda.

“Mama… Harim4u pun n4ngis tengok ni,” tulisnya ringkas pada foto lama ibu tercinta bersama emoji.

Sementara itu dalam satu perkongsian lainnya, Ameera  sekali lagi menulis kapsyen berseloroh.

“Men4ngis ke tak men4ngis?,” titipnya lagi.

Di dalam beberapa gambar yang dikongsikan itu, jelas menggambarkan Datin Noor Kartini mempunyai raut jelita sejak dari dulu lagi.

Malah, usahawan tersebut juga kelihatan anggun mengenakan persalinan hitam dan putih lengkap dengan aksesori anting-anting sebagai pelengkap gayanya dalam foto tersebut.

Foto: Instagram Ameera Khan, Datin Noor Kartini

Berikut reaksi dari netizan

“Selagi boleh tutup, tutuplah a-ib yang lama lama. Tak perlu undang fitn4h. Cantik ke tidak, pandangan setiap manusia berbeza. Namun kita nak gapai perhatian manusia atau kasih sayang Allah ?

” anak kena belajar mendalami hukum dulu nih… sebab allah menilai kehidupan hadapan kita bukan di masa lalu tapi kenapa perlu ditonjolkan ke4iban masa lalu kot ye pun nak bangga keturunan cantik tak perlu kot sebab nanti semua akan re-put

” Hahaha..barangkali dia nak tunjuk baka dia cantik kot..melayu tulen ramai yang lagi cantik..secara jujur aku bagitahu..ameera ni pun bukannya cantik sngt..biasa2 je..itu pendapat aku la..org lain aku xxtahu..cuma tang hidungnya je lebih menonjol dari org melayu..

“Bangga sgt dgn trademark men4ngis ke? Sehingga gambar ibu tidak menutup au-rat rambut didedahkan umum dlm media sosial?? Subhanallah. Jgn smpai diri sendiri sentiasa dlm keadaan men4ngis krn malu ,merasa ai-b dn plbagai..Allahuakbar. Bfikir sblm mbuat sesuatu itu adalah lebih baik. Walahualam

“cantik sgt..mak dan anak sama2 cantik..tp tu kan masa mama dia muda masih x berhijab..skrg da berhijab..apalah salahnya menjaga aurat ibu nya pula..knp nak dedahkan gambar yg lama pada media sosial..tapi kannn,ape nak kisahh kan..ku-bur lain2..pandai2 la masing da besar panjang bukan budak

“Bila seseorang tu dah bertutup aurat dia,elok lah tutup terus gambar2 yg x sepatutnya..kot cantik pun,x kemana kalau x disertakan dgn ilmu agama

Sebelum ini tular di media sosial usahawan itu mendakwa jenama ‘Harimau Menangis’ bagi produk keluarannya sudah didaftarkan di Perbadanan Harta Intelek Malaysia (MyIPO) dan beliau mempunyai hak eksklusif ke atas cap dagangan nama berkenaan.

Ekoran itu, rata-rata warga maya menyifatkan tindakan tersebut sebagai keterl4luan memandangkan sudah ramai menggunakan nama daging ‘Harim4u Men4ngis’ dalam produk mereka.

Bagaimanapun, Ketua Pengarah MyIPO, Datuk Mohd Roslan Mahayudin dalam satu kenyataan pada Rabu memaklumkan, permohonan cap dagang bagi jenama ‘Harimau Menangis’ oleh Syarikat Noor Khan Enterprise masih di peringkat pemeriksaan.

Justeru, beliau berkata, jenama yang dimohon Noor Kartini belum diluluskan MyIPO dan menjadi hak eksklusif beliau.

Katanya, permohonan Noor Kartini bagi mendaftarkan jenama itu diterima MyIPO pada November tahun lepas dan kelulusannya bergantung kepada hasil pemeriksaan serta pertimbangan agensi tersebut.

Apa kata anda? Kongsikan bersama kami

Be the first to comment on "Lepas Ibu dik3cam tervk kes Daging Harimau, Sekali Ameera Kongsi Foto Mama Ketika Muda. Ini reaksi netizen"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*