Rita Dedah Ahli Keluarga di Sana Snggup DM Peminat Twist Cerita

” Ahli keluarga di sinun sampai sanggup DM peminat saya burvkkan saya, twist cerita..tak abis lagi ke dend4m kesumat tu..

Itu perkongsian terbaru pelakon Rita Rudaini di Insta Story Instagram beliau yang mencuri perhatian ramai.

Rita tidak menyatakan kepada siapa dia tujukan kata-kata tersebut, namun berdasarkan situasi semasa dan status yang ditulis Rita sebelum ini, rata-rata peminat faham maksud Rita tersebut.

” Ingatkan dah bertahun, umur meningkat, rambut beruban, anda semua dah insaf..

” Hmm betul laa, dah2 laa tuu, kesian yang kat dalam kubvr nuu kalau kita kat atas ni dok prangai sama memburvkkan dan memecahbelahkan orang..

” Anda sedar tak yang tuhan tu Maha Kaya? Sudah-sudah la kot DM orang sana sini hanya membrukkan saya.

” Orang cerdik boleh menilai jenis apakah manusia begini. Tuhan tu tak tidur ye sedara sedari sekalian..d0sa yang dulu belum lagi terampun.

” Bawak-bawak la ingat Allah..” tulis Rita.

Tambah Rita lagi, individu terbabit hanya akan berasa puas hati sekiranya melihat dia m4ti sahaja baru semua dndam kepadanya terlerai.

” Orang macam tu akan puas hati kalau saya dah m4ti. Baru dndam kesumat terlerai..legaa rasa puaihh..

” Tak letih ka hati tu berdndam dengan saya?” tulis Rita.

Sementara itu menerusi perkongsian berasingan, juga di Insta Story, Rita turut memuatnaik paparan skrin keratan artikel dari Harian Metro bertajuk “Tanggungjawab pada anak bukan setakat bagi duit”.

Artikel tersebut memaparkan gambar Rita dan juga bekas suaminya, Aidil Zafuan yang juga pemain bola sepak pasukan Johor Darul Takzim (JDT).

” Baca dan hadam..ada orang ingat saya meminta-minta duit. Excuse me, cuba faham dan hadam baru nak komen.

” Jangan suka hati komen nanti jatuh ftnah, saya tidak pernah meminta naik jumlah, call whatsapp atau sewaktu dengannya.

” Saya takde masa, banyak lagi benda yang saya kena kejar buat untuk besarkan anak-anak..

” Dan siapa yang bangkitkan isu naf-kah ni kat IG? Sapa yang mula? Fikir sebelum komen..” akhiri Rita.

Terdahulu kisah antara Rita dan Aidil kembali hangat diperkatakan ramai selepas Aidil membuat penafian di atas tduhan yang mengatakan beliau tidak membayar nfkah.

Dipercayai Aidil membuat kenyataan itu selepas beberapa artikel ditulis pihak tidak bertanggungjwb yang menvduh beliau tidak membayar naf-kah tetapi membuat ‘claim’ pada LHDN menggunakan nama anak-anak di bawah jagaan Rita.

Artikel yang ditulis bIogger tidak bertanggungjwb itu pula dipercayai hanya memetik kata-kata warganet yang tidak tahu hujung pangkal cerita, kemudian disebar ke seluruh alam.

Untuk rekod, seperti yang diakui Rita sendiri, Aidil sentiasa membayar naf-kah kepada dua anaknya sebanyak RM3000 sebulan.

Dalam pada itu, pemilik nama Rita Rudaini Mokhtar ini berkata dia tidak pernah meminta dan menaikkan wang pembelanjaan anak-anak sejak 2015.

Malah, pelakon telefilem Milik Kita ini memberitahu pemain bola berusia 34 tahun itu sepatutnya berasa bersyukur kerana mempunyai bekas isteri yang telah mendidik anak-anak mereka dengan baik.

“Jangan bunyi, saya tak bunyi dan tak minta naikkan belanja pun dari 2015 hingga sekarang. Saya tak kacau pun duit awak anak beranak. Kenapa sentap? Patutnya hang bersyukur la ada bekas bini yang bagus didik benih hang ini jadi manusia.

Rita membesarkan dan menguruskan dua orang anaknya tanpa bantuan orang lain.

“Sekurang-kurangnya aku tak lari tinggal anak-anak aku. Pergi mana pun aku bawa, didik anak seorang tak pernah cuit atau kacau duit harta hang. Pengalaman dulu yang ajar aku jadi loud dan berani.

“Saya tak minta disokong mana-mana netizen sebab saya tak pernah takut jalan/ berjuang seorang diri sebab Allah sentiasa ada dengan kami. Alhamdulillah, kami elok-elok saja hingga sekarang sebab Allah jaga,” ujarnya.

Untuk rekod pada tahun 2017, Mahkamah memerintahkan Aidil membayar RM3,000 sebulan pada Januari 2015, manakala untuk tuntutan mutaah, dia diperintah membayar RM30,000 pada Oktober 2015.

Aidil berkahwin dengan Rita pada 2008 namun bercerai pada September 2013.

Hasil perkahwinan, pasangan itu dikurniakan dua cahaya mata lelaki, Airit Rayyan Rizqin, 12, dan Airit Qaqa Arjuna, 10, yangkini di bawah jagaan Rita.

Aidil seterusnya berkahwin dengan Zarema Zainal pada 2014 dan dikurniakan dua cahaya mata lelaki.

Diharapakan kedua-dua belah pihak dapat menyelesaikan perselisiahn yang berlaku dalam kekeluargaan dari ters membuat sindiri di media sosial

Apa kata anda? Kongsikan bersama kami

Sumber:IG Rita Rudaini via lawaksiot

Be the first to comment on "Rita Dedah Ahli Keluarga di Sana Snggup DM Peminat Twist Cerita"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*