Isteri tak puas hati gi jumpa b0moh dan bagi gmbar suami. Apa jadi selepas dia balik rumah buat dia tergamam

” Tergamak suami berlaku cu-r4ng dengan pekerja sendiri”

Itu pengakuan seorang seorang wanita yang sanggup merentas tiga buah negara bagi mencari pawang untuk memperbaiki hbungan dengan suaminya yang semakin dingin.

Usaha itu akhirnya berhasil selepas dia diperkenalkan dengan bo-moh Siam di Tumpat.

Wanita yang dikenali sebagai Sabrina, 50, mendkwa, rumah tangganya sering bergolak meskipun dia sudah berkahwin dengan seorang ahli perniagaan lebih 20 tahun lalu.

Katanya, dia sanggup terbang ke Indonesia, Filipina dan Vietnam untuk berjumpa bo-moh sebagai ikhtiar untuk memulihkan hbungan mereka.

” Beberapa tahun selepas kami bernikah, suami sudah mula bermain kayu tiga dengan pekerja­nya sendiri.

” Sejak itu, hbungan kami menjadi dingin hingga menyebabkan suami jarang pulang ke rumah meskipun sudah mempunyai dua anak,” ceritanya kepada Kosmo!.

Tambahnya, dia hampir berputus asa untuk menyelamatkan rumah tangganya apabila semua cara yang digunakan termasuk memikat semula suaminya me­nemui jalan buntu.

Sabrina yang menetap di pinggir ibu negara mendakwa, dia juga telah pergi ke sebuah pusat perubatan Islam yang menyarankan dia untuk mandi air kolah tujuh masjid dan solat hajat selama 40 hari, namun keadaan masih tidak berubah.

” Selama 20 tahun saya sudah berjumpa dengan pelbagai jenis bo-moh.

” Saya pernah ke Indonesia, Filipina dan Vietnam sebagai ikhtiar untuk memulihkan hbungan kami, namun gagal apabila masing-masing seakan sudah lagi serasi antara satu sama lain,” ujarnya.

Bagaimanapun kata Sabrina, keadaan mula berubah pada awal dua tahun lalu apabila seorang rakan memperkenalkannya dengan seorang bo-moh Siam di Tumpat.

Ibu kepada dua anak itu memberitahu, ketika berubat, bo-moh Siam itu hanya meminta seke­ping gambar sebelum dibacakan jampi dan m4ntera dalam bahasa Thai dan memberi air tawar untuk dibawa pulang.

Terkejut lihat suami ada di rumah

” Apabila sampai di rumah, saya terkejut apabila mendapati suami ada di rumah dan lebih mengejutkan dia telah memutuskan hbungan dengan prem­puan simpa-nannya.

” Saya tahu perbuatan berjumpa bo-moh ini salah dalam Islam, namun saya menganggap ia sebagai satu ikhtiar. Tuhan memberikan satu masalah dan saya mencari jalan penyelesaian dengan cara ini.

” Setakat ini, hbungan saya dan suami sudah semakin baik. Saya tidak meletakkan sepenuh kepercayaan kepada bo-moh,” katanya.

Sementara itu, seorang lagi pelanggan bo-moh Siam dikenali sebagai Ros, 34, memberitahu, dia menggunakan khidmat itu untuk menyatukan semula ibu bapanya yang sudah 32 tahun bercrai.

Katanya, meskipun hbungan ibu dan bapanya yang berusia 60-an baik, namun mereka tidak mahu kembali disatukan meskipun sudah dipujuk.

” Mereka bercrai ketika saya berusia dua tahun. Sejak itu, saya dibesarkan oleh kedua-dua mereka di rumah yang berasingan. Hbungan kami sekeluarga amat baik, namun masing-masing ego.

” Saya nekad hendak menyatukan mereka semula sebelum saya berkahwin. Atas nasihat beberapa rakan, saya bertemu dengan seorang bo-moh Siam wanita di Kuala Krai,” dedahnya.

Kata Ros, bo-moh menyuruh­nya melakukan solat hajat selama tujuh hari tujuh malam dan pada hari kelapan perlu bersedekah makanan kepada tujuh buah rumah anak yatim.

” Selepas mengikut nasihat itu, saya mula melihat bibit-bibit percintaan antara ibu dan bapa dan mereka bernikah semula setahun sebelum saya berkahwin,” katanya.

” Sukar untuk saya mempercayai kejadian ini, namun saranan yang diberikan oleh bo-moh itu tidak sukar dan ia sama seperti saranan kebanyakan ustaz sekiranya mahu memohon sesuatu kebaikan daripada Allah SWT,” katanya.

Elak ga. ngguan J11n

Berwuduk Sebelum tidur
Sihir tidak akan memberi sebarang kesan terhadap seseorang muslim yang mempunyai wuduk. Setiap muslim yang berwuduk akan sentiasa dikawal ketat oleh para Malaikat sebagaimana diperintahkan oleh Allah S.W.T kepada meraka.

Sabda Rasulullah SAW maksudnya: “Sucikanlah jasad-jasad ini mudah-mudahan Allah akan menyucikan kamu, Kerana sesungguhnya tiada seorang pun dari mereka yang bersuci terlebih dahulu sebelum tidur, melainkan anda bersamanya”

Malaikat tersebut tidak akan pernah terlali walaupun sedetik untuk mengucapkan doa:

“Ya Allah! Ampunilah dosa hambaMu ini kerana dia telah tidur dalam keadaan bersuci”

(Hadis Riwayat AT Tabraabiy Dengan Sanad Yang Baik)

3. Mengambil berat tentang solat berjemaah.
Mengambil berat tentang solat berjemaah akan menjadikan seseorang muslim bebas serta aman dari gangguan syaitan. bersikap sambil lewa terhadap solat berjamaah akan menyebabkan syaitan akan mengambil peluang untuk mendampingi mereka. Apabila selalu berdampingan, lama kelamaan ia akan berjaya merasuk, menyihir atau melakukan kejahatan lain.

Mengikut riwayat Abu Hurairah r.a., Rasululllah saw telah bersabda maksudnya: “Mana-mana kampung mahupun kawasan hulu yang tidak mendirikan solat berjemaah meskipun penduduknya cuma tiga orang, nescaya akan didampingi oleh syaitan” Oleh itu hendaklah dirikan solat berjemaah, sesungguhnya serigala akan memakan kambing-kambing yang menyendiri dari puaknya.

(Hadis Riwayat Abu Daud Dengan Sanad)

4. Mendirikan Solat Tahajjud untuk memagarkan diri dari Sihir.

Bangunlah mengerjakan solat malam dan janganlah mempermudah-mudahkannya. Sifat mempermudah-mudahkan bangun bersolat malam boleh memberi ruang kepada syaitan untuk menguasai diri seseorang itu.

Apabila syaitan telah mampu menguasai diri seseorang, maka dirinya adalah tidak ubah seperti bumi yang ketandusan akabibat kesan tindak balas hasil perlakukan syaitan tersebut

Sumber:k0smo

Be the first to comment on "Isteri tak puas hati gi jumpa b0moh dan bagi gmbar suami. Apa jadi selepas dia balik rumah buat dia tergamam"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*