Semalam Remaja Sengaja ‘wheeIie’ Motor Sampai Lelaki Tua Jtuh Akhirnya Minta Maaf, Rupa Rupanya Orang Tua Itu OKU

PETALING JAYA – Menerusi satu perk0ngsian yang tular di media sosi4l sejak semalam, seorang pengguna Twitter dikenali sebagai m1nnnt, telah memuat naik satu video seorang remaja dengan s.engaja mengan.iaya seorang pakcik ketika dia sedang memb0nceng motor.

Rakaman berdurasi 20 saat itu dirakam dengan gelak ketawa oleh sekumpulan remaja lain dipercayai rakan remaja yang menung.gang motosikal tersebut.

Menurut saIah seorang pengguna media sosi4l Wan Azwan berkata, “kepada pihak a.tasan tolong kutlp budak ini. Kvrang ajar dia memang mengaIahkan A.yah Pln. Kau mempermalnkan orang tva. Adakah perkara itu diangap lawak? ” s0alnya.

Dalam video tersebut jika dilihat, pada awalnya remaja yang tldak berbaju itu seakan mempelawa lelaki tua terbabit menaiki motosikal bersamanya.

Namun ketika dia sedang mem4njat untuk duduk, dengan sengaja remaja berkenaan membuat aksi w.heelie sehingga lelaki yang sudah berumur tersebut jtuh ke belakang.

Video:

Seronok Ke Buat Macam Tu?

Tlndakan bladap yang dilakukan oleh remaja tersebut telah mendapat ke.c4man daripada warganet. Rata-rata merasakan apa yang dilakukan adalah satu t.indakan tldak bermoral.

Walau bagaimanapun, waktu yang tepat dan l.okasi keja.dian tldak dinyatakan dan hanya diberitahu berlaku di satu daerah di Terengganu, merujuk kepada komen yang dilakukan oleh beberapa orang pengguna laman sosi4l berkenaan.

Perkara ini telah menyebabkan netizen tldak senang hatl dan mahu remaja tersebut dikenakan t.indakan u.ndang-u.ndang oleh pihak berkenaan.

Akhirnya Sekumpulan Anak Muda Tampil Minta Maaf.

Menerusi video terbaharu sekumupulan remaja berkenaan dilihat tampil mem0hon maaf daripada lelaki tua itu.

Video:

Ada kenalan jelaskan situasi

Menurut ruangan komen dari laman Facebook,  seorang wanita yang dipercayai merupakan ahli keluarga salah satu pihak telah tampil memakumkan bahawa kes tersebut sudah selesai.

Remaja tersebut telah datang ke rumah mangsa yang juga merupakan orang kelainan upaya (OKU) untuk memohon maaf diatas tindakan biadapnya tempoh hari.

Mereka juga saling bermaafan dan enggan memanjangkan lagi kes selepas video aksi wheelie remaja itu tular. Menurutnya lagi, kejadian tersebut adalah antara jiran tetangga dan masing-masing enggan mengeruhkan lagi keadaan.

Reaksi Orang Ramai.

Muka pun macam terpaksa je

Walaupun ramai yang masih mempertikaikan permohonaan maaf remaja tersebut, namun diharap dia tidak mengulangi lagi tindakan tidak berakhlak itu dan mengubah sikap menganiya insan yang tidak berdosa dengan tindakan-tindakan bodoh tersebut.

Semua s.alah kan mak ayah. Tak baik Korang cakap macam tu. Setiap ibu bapa tldak mungkin minta anak dyeorang berperangal macam tu. Yang s.alah anak dia kerana s.alah memilih rakan sebaya. Kebanyakan anak2 ni depan mak ayah semuanya baik.

Kes.ian.. kalu dah kateg0ri umur macam tu, jngan dibuat lawak lawak sampai bagi jatvh jatvh, tuIang orang tva2 ni dah tak kuat, jngan memaln.

Tak lama lagi je tu..suka ria la sekrng..pasni menangls tak belagu la..mntak maaf la ap la..xde rse h0rmat kat org tva..tah kat mak ayah nye lagi k.urang a.jar gamaknya.

Budak budak baru nk up… yg tva tu mungkin Iembam… semoga budak tu dapat b.alasan set.impal dan org t.ua tu dili.ndungi Allah SWT , Insya-Allah.

Kredit : KosmoOnline, mb

Be the first to comment on "Semalam Remaja Sengaja ‘wheeIie’ Motor Sampai Lelaki Tua Jtuh Akhirnya Minta Maaf, Rupa Rupanya Orang Tua Itu OKU"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*