“Suami saya, hak saya..” – Perli netizen? Ramai bengang dan muak dengan tindakan terbaru isteri Shuk

Selepas hubungan antara pelawak Shuk Sahar dengan isterinya, Rossalennah Natassiah Asshaferah reda, tiba-tiba timbul pula isu lain dimana warganet mendakwa Sera sendiri yang mengundang kontroversi tersebut.

Menerusi aplikasi TikTok milik Rossalenna atau lebih mesra disapa ‘Sera’, dia memuat naik sebuah video yang memaparkan dirinya memakai kaca mata hitam sambil bersandar di kerusi.

Dalam video itu, Sera melakukan ‘miming’ dengan dialog yang seakan-akan ‘memerli’ seseorang termasuk membuat gaya seolah-olah ‘berlagak’ diiringi gelak ketawa.

“Kenapa kena hasut orang lain suruh benci aku sekali? Tak boleh jatuhkan aku sorang-sorang eh?,” lontar Sera mengikut dialog tersebut.

Perkongsian tersebut menimbulkan pelbagai reaksi daripada warganet, rata-rata mereka berbelah bahagi pendapat.

Bagi penyokong Sera, mereka menyatakan perkara sedemikian perlu dilaungkan supaya orang yang dengki dengan kebahagiaan mereka suami isteri menyerah kalah.

Bagaimanapun, ada juga segelintir individu kurang senang dengan tindakan wanita itu dan menegaskan bahawa Sera yang mencetuskan permasalahan rumah tangganya di laman sosial.

Masih tidak berpuas hati dengan perkongsian berkenaan, warganet mula ‘menggali’ semula dan menyerang video Sera pada bulan Disember lalu, iaitu ketika Sera mempertahankan suaminya yang dituduh curang.

Menjengah ke ruangan komen, ternyata ramai yang bengang tindakan Sera dan memerli dirinya kembali. Bagi mereka, empunya diri buka aib suami, tetapi kenapa nak salahkan warganet pula?

Hari tu beria2 buka aib suami

Nanti suami curang lagi jangan heboh

Dia sendiri tunjuk masalah di laman sosial

Tahniah sis sebab masih bertahan

 

Terdahulu, Sera berkahwin dengan Shuk atau nama sebenarnya, Shukri Mohamed Sahar pada 2015 dan dikurniakan dua cahaya mata perempuan iaitu Nur Qurratu Ain dan Nur Assyifatu Aimy.

Kisah sebelum ini,

“Orang Lain Tidur, Aku Berkeliaran Cari Laki Aku” – Menangis Depan Pintu, Isteri Dedah Shuk Kembali Curang?

Episod pergolakan rumah tangga Shuk Sahar kembali ‘panas’ apabila isterinya dipercayai mendedahkan Shuk kembali bermain kayu tiga.

Menerusi beberapa posting dimuat naik di Intagramnya, isteri Shuk, Rossalennah Natassyiah Asshaferah mendedahkan suaminya itu masih menjalinkan hubungan dengan wanita sama yakni Fara Salleh.

“Selama ni aku diam dah sabar dan bertahan. Diam demi menjaga aib suami.

“Tapi semakin lama diam diorang semakin menyakitkan hati. Satu sibuk mengejar bujang, yang bujang tak sedar diri buktikan dia tak bersalah dan tak ganggu rumah tangga orang,” katanya.

Jelas Rossalennah lagi, dia juga bertindak menerjah ke rumah Fara untuk meminta suaminya pulang ke rumah, namun terpaksa beredar dengan hampa.

“Allah tu maha adil naluri isteri tak pernah salah. Aku dah merayu menangis depan pintu minta belas kasihan, kau usir aku.

“Kau campak kasut Shuk depan aku suruh bawa balik. Apa dosa aku sampai aku kamu buat macam ni.

“Aku ada anak-anak perlu jaga. Terima kasih kerana dah tinggalkan aku dengan anak-anak.

“Aku dah bertahan sampai saat ini menutup segala cela yang buruk demi masa depan anak-anak.

“Tapi hari demi hari, kau buang aku dengan anak-anak.

“Malam ni perjalanan aku jauh sangat, orang lain tidur, aku berkeliaran cari laki aku dimana,” katanya.

Terdahulu, Shuk sebelum ini pernah dikaitkan dengan Fara sekitar Julai tahun lalu.

Walaubagaimanapun, ketika itu perlakuan curang Shuk sudah diketahui oleh isterinya dan Rossalennah dikatakan pernah berbincang secara baik dengan Fara.

Difahamkan juga, Fara sebelum ini pernah terlibat dalam kontroversi selepas didakwa dipukul bekas kekasihnya iaitu penyanyi kumpulan Hyper Act, Kecik sekitar tahun 2017

Sumber: TikTok Sera

Be the first to comment on "“Suami saya, hak saya..” – Perli netizen? Ramai bengang dan muak dengan tindakan terbaru isteri Shuk"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*