Setelah Hampir Dua Minggu Diamkan Diri, Akhirnya Ustaz Ebit Lew Muncul Dan Ini Apa Dia Kata

SHAH ALAM: Kementerian Luar Negeri sedang mendapatkan perkembangan terkini mengenai pendakwah terkenal, Ebit Lew yang kini difahamkan masih berada di G.aza dalam misi kemanusiaan bagi memb.antu rakyat negara terb.abit.

Timbalan Menteri Luar Negeri, Datuk Kamarudin Jaafar berkata, pihaknya akan memeriksa lanjut tarikh penerbangan pulang pendakwah itu ke tanah air.

“Kami sedang periksa (perkembangan Ebit),” katanya pada Jumaat.

Pada 25 Mei, Ebit Lew dilaporkan berlepas ke M.esir untuk menjayakan m.isi b.antuan kemanusiaan dengan menyampaikan sumbangan kepada rakyat P.alestin yang terje.jas.

Kamarudin dalam satu kenyataan pada 26 Mei lalu memaklumkan m.isi kemanusiaan yang dirancang oleh delegasi Ebit Lew atau nama sebenarnya Ebit Irawan Ibrahim Lew itu mendapat kelulusan perjalanan dan tertakluk kepada p.rosedur o.perasi standard (SOP) semasa.

Menurutnya, segala persiapan dan persediaan dilakukan oleh pihak Ebit Lew sendiri, menerusi kerjasama rapat dengan rakan NGO di M.esir.

Bagaimanapun, t.indakan Ebit Lew tidak mengemas kini laman sosial miliknya sejak berlepas ke Mesir menimbulkan kerisauan buat masyarakat negara ini khusus pengikutnya.

Pada Khamis, penyanyi rap, Caprice atau nama sebenarnya Ariz Ramli memaklumkan bahawa Ebit Lew berada dalam keadaan baik setelah berjaya menghubunginya melalui aplikasi WhatsApp.

Ustaz Ebit Akhirnya Tampil

Selepas tidak langsung mengemas kini laman sosial miliknya sejak berlepas ke Mesir pada 25 Mei lalu, kerisauan ramai terhadap kea.daan pendakwah bebas, Ebit Lew terjawab apabila beliau kembali berkongsi hantaran dalam laman sosial.

Ebit atau nama lengkapnya, Ebit Irawan Ibrahim Lew memberitahu semuanya dalam keadaan baik-baik sahaja.

“Doakan ya. Alhamdulillah semua dalam keadaan baik. Semoga menjadi asbab kebaikan,” tulisnya ringkas seperti dipetik hantaran status facebook hari ini.

Terdahulu, dilaporkan, t.indakan pendakwah kesayangan ramai itu tidak mengemas kini beberapa laman sosial miliknya sejak berlepas ke Mesir pada 25 Mei lalu menimbulkan keg.usaran buat rakyat negara ini.

Semakan di laman sosial Facebook dan Instagram miliknya sebelum ini mendapati kali terakhir beliau membuat hantaran adalah pada 27 Mei lalu.

Ebit telah berlepas ke Mesir pada 25 Mei lalu menaiki penerbangan yang ditaja oleh Turkish Airlines.

 

Difahamkan, beliau yang bekerjasama dengan E.gypt Red C.rescent dan P.alestin Red C.rescent telah membeli barangan keperluan seperti u.bat-u.batan sebanyak dua treler besar dan beberapa buah lori untuk dihantar terus ke h.ospital di G.aza.

Kredit : Kosmo/Astro/FB

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantausemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Be the first to comment on "Setelah Hampir Dua Minggu Diamkan Diri, Akhirnya Ustaz Ebit Lew Muncul Dan Ini Apa Dia Kata"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*