Caprice tegur Ebit Liew isu ‘show off’ misi bantuan di Palestin, sekali ini tindakan UEL buat dia sedih

APA sudah jadi dengan dua tokoh dan idola rakyat Malaysia, personaliti dakwah Ebit Lew dan penyanyi rap Caprice apabila secara tiba-tiba hubungan mereka menjadi dingin.

Kekusutan antara mereka mula disedari selepas Caprice atau Ariz Ramli, 33, berkongsi mesej panjang lebar yang dihantarnya bagi menegur perilaku Ebit ketika dalam misi kemanusiaan di Gaza baru-baru ini.

Menurut Caprice tindakan Ebit menggunakan kanak-kanak malang di bumi Palestin sebagai bahan kandungan media sosial adalah sesuatu yang tidak wajar.

“Salam ustaz, minta maaf tapi Caprice dah simpan rasa ni dekat satu minggu dah, Caprice rasa kena tegur ustaz depan-depan dulu.

Ebit memberikan mainan kepada kanak-kanak ketika berkunjung ke perkampungan mereka di Gaza.

“Ada beberapa pihak yang tak senang tengok gambar-gambar ustaz yang hanya highlight orang dan budak miskin.

“Caprice bagi contoh budak ni kena ambil gambar dua kali terima mainan. Apabila orang Palestin tanya kenapa ustaz yang famous di Malaysia buat macam ni, Caprice pun tak tahu macam mana nak jawab,” katanya menerusi mesej yang dipercayai dihantar ke aplikasi WhatsApp Ebit.

Perkongsian Caprice di Instastory miliknya.
Namun dakwa Caprice mesej teguran berkenaan tidak dilayan pendakwah bebas yang terkenal dengan pelbagai misi bantuan itu.

Budak miskin yang sama terima mainan sama tapi kena pose untuk kamera dua kali.

Menerusi siri perkongsian di Instastory, Caprice turut berkongsi foto Ebit bersama seorang kanak-kanak yang diberikan mainan dalam dua sudut yang berbeza.

Difahamkan foto berkenaan menimbulkan rasa kurang senang beberapa pihak di Palestin.

[Sertai fan club Telegram mStar Rojer. Kita boleh borak-borak DI SINI]

“Caprice adalah penyokong nombor satu ustaz selama ni, fasal mainan tu kecoh selepas orang Gaza tanya tentang hal berkenaan.

“Budak miskin yang sama terima mainan sama tapi kena pose untuk kamera dua kali.

Caprice bersama Ebit di Gaza.

“Orang Gaza soal kenapa nampak macam photoshoot? Sudah la selama ni mereka tahu ada banyak kes berlaku macam ni,” katanya.

Susulan teguran terbuka itu, Caprice turut mendedahkan dia juga sudah disekat daripada mengikuti akaun Instagram Ebit di Instagram.

Caprice berangkat ke Palestin pada 24 Jun lalu bagi menyertai misi bantuan ke Gaza.

Kecoh Di Twitter! Netizen Dakwa Caprice Tidak Puas Hati Dengan Ebit Lew

Sejak beberapa hari yang lalu, nama penyanyi rap popular Caprice hangat diperkatakan berikutan dia telah memberi petunjuk terdapat satu perihal besar yang bakal mengejutkan rakyat Malaysia tidak lama lagi.

Caprice Bakal Dedahkan Kebenaran Pada 21 Julai

Menerusi beberapa hantaran di laman Instagram nya sebelum ini, Caprice atau nama sebenarnya Ariz Ramli berkata isu tersebut mempunyai kaitan dengan misi kemanusiaanya di Gaza dan akan mendedahkan segala-galanya menerusi sebuah siaran langsung yang dijadualkan pada Rabu hadapan(21 Julai 2021).

Dalam pada itu, tular pula sebuah video yang mengandungi beberapa tangkap layar status dan komen penyanyi itu yang kononnya dikatakan merujuk kepada pendakwah terkenal Ustaz Ebit Lew. Selain dikatakan menyindir Ebit, netizen turut membuat spekulasi bahawa pendedahan yang bakal dibuat oleh Caprice adalah mengenai pendakwah yang disegani ramai itu.

Netizen Kecam Caprice, Dakwa Perli Ebit

Menjengah ke laman Twitter, netizen mula mengecam hantaran Caprice sebelum ini dan tidak menyangka ia merujuk kepada Ebit. Bagaimanapun, segelintir daripada mereka meminta orang ramai untuk tidak membuat spekulasi awal dan menunggu penjelasan yang sebenar dibuat oleh Caprice pada 21 Julai kelak.

Terdahulu, Caprice berkesempatan untuk bertemu dengan Ebit di Gaza pada 1 Julai lalu. Pertemuan tersebut ternyata membuatkan ramai terharu berikutan rata-rata menyifatkan mereka seperti hero rakyat Malaysia yang sanggup menggadaikan nyawa demi misi kemanusiaan di Gaza.

Caprice, Ebit Lew Akhirnya Berjumpa Di Gaza! Ramai Teruja – “Dua Hero Malaya Dah Bertemu”

Penceramah bebas, Ustaz Ebit Lew dan penyanyi rap, Caprice akhirnya bertemu di Gaza.

Berita itu dimaklumkan Caprice menerusi video pendek yang dimuat naik menerusi hantaran terbaharu di akaun Instagramnya.

“Alhamdulillah sebab ramai dekat Malaysia tanya, finally dapat jumpe @ebitlew #rapatkansaf2040,” tulisnya.

Ternyata berita itu membuatkan rata-rata pengikutnya menarik nafas lega selepas mengetahui perkembangan kedua-dua personaliti terkenal itu.

Malah menerusi ruangan komen, mereka juga melabelkan Ebit dan Caprice sebagai hero Malaya kerana kedua-duanya sedang sibuk menjalani misi kemanusiaan di Palestin.

Dalam perkembangan lain, Ebit Lew juga telah menerima anugerah sebagai Duta Muhibbah oleh pemerintah Palestin.

Ustaz Ebit kini sedang dalam misi kemanusiaan untuk rakyat Palestin di Gaza pula bagi menyampaikan sumbangan kepada mereka yang terjejas akibat serangan Israel.

Antara bantuan yang diberikan adalah barangan keperluan serta ubat-ubatan sebanyak dua treler dan beberapa buah lori dihantar terus ke hospital di Gaza untuk disalurkan kepada yang memerlukan.

Pasukan beliau juga adalah yang pertama di dunia yang dibenarkan masuk ke Gaza melalui pintu Rafah sejak peperangan 11 hari pada Mei lalu.

Sumber Sam Sohor

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*