Suami tlalu lebihkan aku, 3bln isteri pertama tngu utk nafkah batin kalau blk pn sejam je

Foto sekadar hiasan.Salam admin.. saya berumur 29 thun.. saya berkahwin 5 thun lepas.. sebelum sy berkahwin sy buat silap.. sy bekawan dgn suami sy tnpa sy thu dia suami orang.. dia duduk di utara tp sering kali ada bisnes di kl.. kawan yg kenalkn.. kwan sy tahu dia suami org tp mereka rahsiakn atas pmintaan suami..

akhirnya sy dpt tahu dr isteri suami sy dia call sy dan bertanya soal kami, sy berithu yg sy tidak tahu yg dia sudah beristeri.. sy putuskn hubungan kami..

apetah lgi sy dpt tahu yg isteri nya hamil 4 bulan.. dr sy putuskn hubungan kami suami menjadi semakin mengila, dia begduh dgn isterinya,

isteri suami sy wasup berithu keadaan mereka sy tidak mampu bntu ape2..walau pun sybthu smua berpunca sbb suami bercinta dgn sy..

suami ulang alik hari2 ke kl, cari pasal bila sy xjwab pgilan di tmpat kerja sy.. sy berkejaya sy malu jdi sy ambil jalan untuk berbincang dgn suami scara baik..

sy minta lupakn hubungan yg pernah terjalin secara baik dan perlahan2 tnpa bergduh.. dia masih tidak terima, sy minta isteri nya belakon yg baik dgn sy supya dia xlepaskn isterinya hnya kerana sy dan sy akn tinggalkn suami..

dlm sy berpisah sy tidak thu ape yg berlaku, sy tidak berhubung dgn suami atau isterinya sy mnyangka smua dlm keadaan baik..

shingga isterinya hmpir nk bersalin suami dtg balik pd sy yg berithu dia akn becrai.. dia beritahu dia bermaslah dgn isterinya sejak ank petama lgi kerana isterinya dan keluarga suami juga tidak baik..

nenek suamin sy kata pd suami yg isteri petama suami beri minum drah haid pd suami.. telah lma.. suami bersumpah mngatakm ape yg di ktakn benar..

sy takot itu jadi satu finah hnya kerana nk dpt kn ape yg suami inginkn.. suami bawa sy jmp keluarga nya supya sy percaya dgn ape yg blaku dlm hidup nya, dia nk jalani hidup bersama sy..

sy seorang yg bodoh pecya kta suami dan keluarganya.. suami larang sy berhubung dgn isterinya.. dgn alasan bimbang dia membuat sy secara halus..

suami kata isterinya sdri yg telah minta crai.. dan failkn crai.. selepas besalin.. sy minta dia fikir kn sebaiknya, suami kata itu yg dia mahu dan jgn cmpur urusan mereka..

suami bercrai dgn isterinya dlm ank 4 bulan.. kmi bekawan shingga stahun dan berkahwin…

sy seorang yg tegas dan komitment pd kerjaya seperti telah berubah mnjadi seorang yg mengikut telunjuk suami.. saat sy benikah sy lgsung tidak mgalirkn air mata.. tnda gembira,

Mula bkahwin mentu mula mnunjuk belang meminta itu dan ini.. sekjup2 jmp bomoh.. jmp org pndai.. sy mula syak yg bukn2..

pd sy org yg amalkn perkara syirik seperti ini, tidak layak mengakimi orang lain seperti yg mereka katakn isteri petama suami sy tu lakukn..

sy cuba hubungi isteri petama suami tp tidak berhasil.. dia telah tukar nombor.. sy tnya suami dia tidak memberithu di mna tmpt kerja dan tmpt tingal isterinya terdahulu..

kemudian nya sy terjumpa botol yg sgt kecil yg muat dlm dompet suami ada berisi minyak dan helaian rmbut.. sy terkejut sgt..

sy rasa ini mmg ada kaitan dgn suami sy.. sy mimpi yg bukan2 dr hari petama bnikah shinga hmpir setahun sy bnikah.. sy mimpi isteri ptama suami sy dan ank2 nya mcm2..

Seluruh keluarga dan Mentua sentiasa memburukkn isteri ptama suami sy.. pd sy stiap masa…

tp sy mulai tidak pcya setelah sy mngenali mereka yg seperti org syirik.. sy cuma tgu bekas isteri suami sy dpt sy cari.. di fb juga sy cari dia blok sy kemungkinan.

akhirnya satu masa Anknya skit dia hubungi suami.. dan akhirnya sy dpt mnghubungi dia.. dia marah dan tidak mahu berbaik dgn sy.. sy pham..

sy beralah dan biarkn.. satu hari tu dia mesej minta maaf dan ingin membetulkn keadaN dgn sy..

alhamdulillah sy gembira berbesar hati untuk itu.. kmi mula berchating… stiap hari.. smp kmi jadi sgt rapat..mcm adik beradik.. selama sethun..hmpir..

tp kluarga mentua sy tidak thu hal ini.. satu masa mentua dpt tahu sy baik dgn ex suami sy, mereka sgt marah.. sy diamkn..

sy bawa suami jumpa ustaz utuk tgk samada suami sy betul ke pnah jadi mcm kluarga mentua berithu.. akhirnya ustaz tu berithu ex wife suami tidak perbah buat perkara tu pd suami..

bekas keksihnya terdahulu ada skit hati pd nya, terkedu aku mndengar, selama ni suami hidup dlm fitnah dan crai kn isteri serta tingalkkn ank nya kerana dengar ckap neneknya..

sy jdi sgt marah sewaktu pejalanan balik suami mnangis dia seperti teringat pd ank2 nya,, rasa bdosa pd ank dan ex wifenya,

akhirnya aku berithu exwife dia ape yg kmi buat dan kmi dah thu, aku minta masf wakil untuk suami pd dia, dia mngis tk sngka seburuk tu kluarga suami anggap dia..

kmi rapat dan smkin hari semakin rapat seperti satu keluarga..sy slalu mimpi yg ex ni dgn suami sy.. sy bg thu suami dia kta perasaan dan mainan tido sy..

satu masa allah nk tujuk sy tpegang hpon suami ex wife dia sdg call dia, saya jadi pelik kenapa call suami sedangkn selama ini urusan kecil sampai besar dia rapat dan sntiasa dgn saya,

saya cuba bertenang, kemudian sy pikir sy pelik ex wife suami xpnah ajak sy kerumah dia sedangkn dia stiap mingu tido di rumah sy..

alamat rumah dia juga dia tk bg thu alasan mcm2 diberi.. sy tnya suami suami mcm xamek port..

setiap hari isnin ex wife suami slalu mcm sebut2 esok aku ada hal penting setiap hari isnin..

sy xambil kesah mungkin pasal kerja tp bila sy perasan yg stiap hari isnin juga suami nak alik kmpung alasan nk tgk mak ayahnya,,

bil sy tegr dia kta tu tangungjawab dia.. sy pnah balik ke kmpung suami nk cek tibe2 dia tak ada kmudian skjup suami smp katanya pegi joging…

satu hari kmi sdg kluar mesej masuk dr ex wife dia kt hpon suami kata balik ke tak.. sy tkjut.. kmi bgduh suami sumpah2 xthu..

sy tnya ex wife dia snyap xjawab2. Sy bru teringat ank nya pnah tnya depan sy abah knapa lama xbalik klu pikir smula 2 thun tk logik tuk lama seoramg kanak2..

smp satu masa..exwife dia dia call nk jumpa ada bnda nk bg thu sy stuju.. dan kmi bertemu, exwife dia kta mereka sebennarnya bercrai,

tp beberapa jam je mereka rujuk semula lepas dr mahkamah.. ya allah terkjut sy tidak keruan kerana kwn yg sy tatang mcm kakak sndiri dan suami yg sy syg mnipu sy hidup2….

knp dia tergamak mlakukn smua ini, klu dia mmg nk hidup dgn exwife dia xperlu dia bnikah dgn sy.. sy dah sediakn putuskn hubungan kmi masa tu pun kmi dah bincang 3 pihak scara baik..

ex wife suami cerita smua pd sy suami larang dia bhunbung dgn sy dan rahsiakn smua ni..

sy kata knpa sangup buat smua ni knp sksa diri sdri dia kta sbb tlalu syg.. sy kta brpa kerap di mengunjungi kamu untuk beri nafkah dia kta nafkah ape yg sy bankin kn itu nafkah ,

dari segi batin setahun suami xjenguk dia, kmudian 3 bulan sekali shinga sebulan sekali.. bru suami tido di rumah dia itu pun sejam xsmpai kerana bimbang sy thu..

suami beri 50 ringit pd dia setiap kali suami dtg.. jika ada lbih lebih sdikit sy kata knp biar diri seperti pelacur, isteri petama kata dia harus terima sbb itu nafkah dr suami dia..

sy mngamuk pd suami.. knp buat smua ni dia kta dia tk da jawapan, sy berthu kluarga suami..mereka marah dan smpai sangup nak byar bomoh upah rm300 nk buat smp m4ti isteri ptama suami ni m4ti..

suami jdi tegang dgn kluarga nya.. suami thu kluarga tidak suka isteri ptama nya.. sy marah merka sy kta semarah2..

sy tk minta smp nk ambil nyawa org.. sy jdi btmbah hlang hormat pd mereka.. apetah lgi suami..

stiap hari sy minta di lepask shinga ke hari ni tp tidak pernah suami beri.. dia menang kerana tidak pnah sekali pun dia mngasari sy atau buat perkara yv mudaratkn pd sy..

utnuk pngetahuan suami sy seorang kaki perempuan dan mbuk dan pkul isteri ptmanya yg menceritakn serba sdikit ttg pkul tu soal minum dan permouan sy sdri thu sebelum kahwin dan dia berubah mningalkn smua itu..

ape yg isteri ptama lalui, sy tidak pcya kerana suami yg sy knal sy lmbut orgnya, dan xpnah bckap kasar dgn sy.. dan lyan sy sgt hormat..

isteri petama suami tunjuk bukti yg dia dipkul dan rakam pebualan gduh merka di telefon dia simpan smua tu tuk ape2 jdi pd diri dia katanya..

sy tidak mampu mnerima semua ini shingga ke hari ni hmpir 5 tahun.. sy tidak marah pd isteri pertama sy marah pd suami..

saya dah tawar hati pd suami walupun dia dah berubah, saya tak mampu bermadu saya sayang kan dia sebgai kakak saya tapi bukan sabgai madu..

shinga ke saat ni sy masih tfikir adakah benar mereka rujuk selepas crai di mhkamah pd hari yg sma atau selepas sy bawa suami jmp ustaz utuk kepastian fitnah yg di bawa satu masa dlu..

tp sy xmampu nk tny lebih kerana sy thu thal perasaan sy… sy sntiasa mngharapkn suami melepaskn sy secara baik kerana sy xmhu berdend4m..

sy mhu dia jga isteri pertama dan ank2 nya shinga akhir hayat mereka dah banyak tersksa dan teluk4.. sy jga tk mhu smp mngunakn undang2 kerana sy mnjga aib suami sy…

Sumber IIUM

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

Be the first to comment on "Suami tlalu lebihkan aku, 3bln isteri pertama tngu utk nafkah batin kalau blk pn sejam je"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*