Lana Nodin Tiba Di AS Tanpa Vaksin, Tak Perlu ‘Scan’ Masuk Restoran, Macam2 Benda Boleh Buat

Kebelakangan ini, nama pelakon Lana Nodin sering menjadi perbualan hangat di media sosial gara-gara pertikaikan prosedur operasi standard (SOP) petugas barisan hadapan selain menggesa Tan Sri Dr. Noor Hisham Abdullah meletakkan jawatan sebagai Ketua Pengarah Kesihatan.

Terbaru, Lana atau nama sebenarnya Mazlina Hasan Nodin berkongsi sebuah video di laman Instagram memaklumkan dia sudah tiba di negara suaminya, David McKienzie di Amerika Syarikat (AS).

Menerusi posting dengan status panjang lebar, pelakon berusia 41 tahun itu mahu ‘membuka mata’ individu yang mengecam dirinya sebelum ini kononnya dia akan sukar menjalani kehidupan tanpa vaksin di luar negara.

“Ni video khas aku buat untuk yang selalu menghina dan masih mencaci dan suka buat spekulasi sendiri tanpa tanya saya, tanpa selidik tanpa mengkaji kenapa dan apa yang saya buat!
“Ada yang kata oh dia tak lepas airport apa lagi berjaya ke nak balik AS.. kat AS sana lagi teruk semua tak boleh, dine-in ke, riadah ke masuk mall ke atau masjid ke..ok selama ni aku diam sebab orang kat portal ramai yang mengutuk, menghina bahkan ada yang lebih tau pasal AS dari negara yang selalu aku keluar masuk dan negara asal suami aku sendiri…
“Jangan mesej aku tanya itu ini, just tengok dan nilai sendiri! korang yang di FB dan portal2 yang sibuk mengata aku, sibuk suruh aku balik AS siap halau aku dari negara aku sendiri..ok ni aku balik, aku buktikan apa yang korang cakap tu lebih tau dan teror pada aku!!!,” tulisnya.

Pelakon drama Aku Yang Kau Gelar Isteri itu berkata, dia bersyukur proses dan perjalanan untuk pulang ke negara berkenaan dipermudahkan tanpa menggunakan ‘orang dalam’.

Masuk premis tak perlu ‘scan’

 

Dari aku apply MTP, buat DOKUMEN YG SAH mengikut UNDANG-UNDANG MALAYSIA dan bertolak ke airport KLIA sampai ke AS, alhamdullilah perjalanan aku sangat2 dipermudahkan.
“Tiada sebarang diskriminasi atau apa2 masalah! Tiada sebarang cable, ni semua cable ALLAH SWT dan bila ALLAH kata kun fa yakun,  jadi lah ia…siapa kita nak pertikaikan rezeki, ajal dan apa2 pun dari DIA???,” luahnya.

Tak boleh dine-in kat KL? Miami ada

Selain itu, dia juga berterima kasih kepada kenalan dan pengikutnya yang selalu menyokongnya dengan memberikan kata-kata semangat serta tidak lupa mendoakan supaya kita semua dilindungi Allah SWT.

Bagi anak mandi puas2, hari tu kat Malaysia tak boleh

“Kepada sahabat2, followers dan rakan2 artis yang selalu bersama saya, beri kata semangat dan doa pada saya, anda tau anda siapa, terima kasih dan teruskan perjuangan korang, semoga Allah lindungi korang, negara dan rakyat Malaysia,” katanya.

Menurut laporan media sebelum ini, Lana bercadang untuk mengambil vaksin di AS namun bukan dalam masa terdekat kerana masih menyusukan anak bongsunya yang mempunyai masalah kesihatan.

Sumber: Instagram Lana Nodin/OMM

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

Jangan lupa like di bawah atau follow page kami. Terima Kasih

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*