Selepas ditegur PU Syed, Kak KM meng4muk ketika ditemuramah, ada betul juga apa Kak Km beritahu




Menerusi satu perkongsian di Instagram, Pencetus Ummah PU Syed memaklumkan sering disebut tag oleh netizen di media sosial mengenai anak pelakon veteran, Normah Damanhuri iaitu Kak KM.

PU Syed berkata seorang netizen sering tag namanya mengenai Kak KM, bagaimanapun pendakwah bebas itu berkata dia sudah beberapa kali memberi teguran kepada usahawan itu.

Katanya, seharusnya suami, ahli keluarga terdekat wajib menegur dan menasihati usahawan tersebut agar menutup aurat.

“Untuk makluman, ambe dah beberapa kali tegur kak KM ni..namun tiada hasil. Kita hanya mampu doa moga dia sedar, t.ubuhnya itu bukan seperti haiwan yang boleh ditonton senang-senang oleh makhluk lain..kecuali mahramnya sahaja.

“Jika dia ada suami..maka suaminyalah yang perlu tegur dan jika tak ditegur..berd.osalah dia..bahkan d.ayus! Tetapi jika dia tiada suami, ibu ayahnya, adik beradiknya wajib menegur,” katanya.

Dalam pada itu, PU Syed turut menyentuh mengenai soal perniagaannya dimana jika perniagaan yang dijalankan dengan cara berd.osa, rezeki yang dimiliki tidak berkat.

“Bahagian dunia ni sementara sahaja..c.elaka di akhirat adalah yang paling s.engsara..berniaga dengan cara d.osa maka rezekimu tidak berkat..bahkan mendatangkan d.osa,” tulisnya.

Dalam entri tersebut, PU Syed turut berkongsi cadangan kepada pihak berwajib agar menguatkuasakan pemakaian patuh syariat kepada semua umat Islam di Malaysia.

“Ambe mohon pihak berwajib agar kuat kuasakan pemakaian patuh syariat kpd semua umat Islam di Malaysia..gubal undang-undang agar boleh saman atau penj.arakan mereka yg mendedah aurat dikhalayak,” tulisnya.

Dituduh duit tak berkat, Kak KM meng4muk nama kena petik pendakwah selebriti – “Aku bukan jual benda haram”

NAMA menjadi sensasi secara tiba-tiba, usahawan kontroversi iaitu Liana Rosli berang dengan tindakan seorang pendakwah selebriti.

Ujar Liana atau lebih dikenali sebagai Kak KM, dia berasa marah apabila individu tersebut mengaitkan sentimen agama dengan perniagaannya.

“Aku memang tak puas hati sebab dia cakap berniaga dengan cara berdosa, aku bukan jual benda haram dan kenapa nak cakap aku berdosa dan duit aku tak berkat?

“Kau jangan ambil kerja tuhan dan ini aku dah cakap banyak kali, bukan nak kurang ajar… aku tak takut nak cakap dengan kau, kalau kau nak datang face to face dengan aku, aku tak takut!” katanya kepada mStar.

Dalam pada itu, usahawan ini tidak menolok teguran yang diterima namun biarlah ia dilakukan di saluran yang betul.

“Kita kena tengok cara orang tegur, kalau cara tegur kurang ajar macam ini, maaflah kalau jumpa depan-depan pun aku memang tak akan hormat kau!

VIDEO

 

Sumber: RK | Mstar

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak.

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau semua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*